• Sonya La Mar

Едно приключение с много деца, корабче и един красив остров

Един горещ ден в началото на август, решихме да покорим остров Св.Анастасия или бившият о.Болшевик. Седем деца и пет възрастни поехме на това приключение. Корабчето тръгваше от Магазия N 1 на порта в Бургас. Всички се натоварихме на горната палуба и приключението започна.

Няма да разказвам за тези 30 минути пътуване, колко десетки пъти 7-те деца изкачиха и слязоха по стълбите от горната палуба към долната.

По пътя срещнахме няколко лодки, една ветроходна яхта и ето че пред нас се появи островът със своя малък плаж, който беше едновременно и пристанище.

На сушата започна нашата експедиция в изследване на малкият, но много красив остров ....Посрещнаха ни с лекция за историята на острова, след което посетихме музеят. Там беше много интересно за децата. Имаше стая със пиратски съкровища и скелет на пират, стая с криви огледала, кораби от дърво, които можеш да сглобиш сам, виртуална разходка в намерените на дъното на Черно море кораби и още много интересни неща. Освен това всички деца получиха сертификат, че вече са островитяни, което беше много забавно за тях.

След музеят разгледахме останалата част от остова: Лекарната, зеленчуковата градина, църквата, кръчмата, фарът...

Полюбувахме се и на ятата гларуси, които кръжаха над нас...

Е, разбира се и се поснимахме ...

Неусетно времето отлетя и трябваше да тръгваме с корабчето обратно към Бургас.

Децата вече бяха уморени, но това въобще не им попречи да изкачват и да слизат отново и отново по страничните стълби на палубата...

Ето го и фарът в Бургас...

С това нашето приключение не свърши, на Морската гара в Бургас има няколко приятни места за хапване, където се подкрепихме юнашки. Също така в близост до тях има изградена хубава детска площадка, на която си дивяха на воля. След това по традиция отидохме за сладолед в Морската градина, която е съвсем близо и както знаете там има толкова много забавления за деца.

По залез слънце уморени, леко изгорели, но щастливи се натоварихме обратно към нашето плажно селце....

Е, това беше от мен...малко думи, много снимки!